به وب سایت سالن زیبایی بارانا خوش آمدید

شاید شما هم به‌تازگی کلمه فرمالیته به گوشتان خورده باشد و برایتان سوال پیش بیاید که اصلا فرمالیته چیست؟ و چطور باید فرمالیته را برگزار کرد؟ فرمالیته از نظر لغوی یعنی تشریفات و ظاهر‌سازی. اگر شما هم می‌خواهید مانند سایر عروس داماد‌های امروزی، عروسی فرمالیته داشته باشید، اما هیچ اطلاعاتی از این مراسم ندارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. در ادامه به توضیحات لباس مخصوص این مراسم، مزایا و نکات مهم مراسم فرمالیته عقد و عروسی خواهیم پرداخت. 

فرمالیته چیست؟ ظاهر‌سازی و تشریفات 

فرمالیته عروسی و عقد به معنای مراسم ازدواجی است که رسمی نبوده و جنبه تشریفاتی دارد و فقط به‌منظور عکاسی و فیلمبرداری انجام می‌شود. این روز عروس و داماد می‌توانند لباس اصلی شب عروسی را بپوشند یا لباس دیگری تهیه کنند.

نحوه برگزاری این مراسم به سلیقه عروس و داماد بستگی دارد و برای آماده‌سازی و آرایشتان می‌توانید از پکیج زیبایی عروس سالن بارانا بهره‌مند شوید؛ کلیه موارد این پکیج، اقتصادی بوده و با‌توجه‌به بودجه شما انجام می‌شود. 

تشریفات مراسم فرمالیته 

لباس مناسب برای فرمالیته عروسی و عقد

برخی از عروس‌ها برای جشن فرمالیته از لباس عروس استفاده می‌کنند و برخی نیز یک لباس بلند سفید، مانند لباس عروس را می‌پوشند تا تنوع ایجاد شود. در‌صورتی‌که قصد پوشیدن لباس‌های عروسی را ندارید، بهتر است لباس فرمالیته اسپرت یا چندین دست لباس با خود به‌همراه داشته باشید. 

انتخاب تعداد و مدل لباس‌ها کاملا اختیاری و سلیقه‌ای است، اما توجه داشته باشید که لباسی شیک و راحت انتخاب کنید تا از انتخاب لباس خود در روز فرمالیته پشیمان نشوید. همچنین به میکاپ صورتتان نیز توجه داشته باشید که با لباس همخوانی داشته باشد؛ بدین‌ترتیب کیفیت و قیمت میکاپ صورت در روز فرمالیته نیز به‌میزان روز عروسی مهم است. 

تنوع در لباس فرمالیته با‌توجه به مکان برگزاری 

انتخاب لوکیشن‌های دلخواه برای مراسم فرمالیته 

یکی از محدودیت‌هایی که برای فیلم‌برداری در روز عروسی وجود دارد، این است که مکان عکاسی باید در مکانی نزدیک به تالار باشد تا زمان‌بندی مراسم با مشکل مواجه نشود. اما برای ساخت کلیپ فرمالیته عروسی چند روز عقب‌تر، هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید؛ هر مکانی که دوست دارید را برای اجرای مراسم فرمالیته انتخاب کنید. 

معمولا لوکیشن کلیپ فرمالیته در شهر‌های مختلف جنوب و شمال یا حتی در کشور‌های همسایه مانند ترکیه است. سایر لوکیشن‌های بی‌نظیر برای برگزاری مراسم فرمالیته عقد و عروسی عبارت‌اند از: 

  • لوکیشن دریا و ساحل 

  • لوکیشن باغ مخصوص عکاسی و تصویر‌برداری 

  • لوکیشن مناطق تاریخی 

  • عمارت 

  • فرمالیته جنگل 

  • لوکیشن کویر یا کوه 

حتما به این نکته توجه داشته باشید که لباس و رنگ کاشت لمینت ناخن روز فرمالیته، با مکان انتخابی‌تان تطابق داشته باشد و در فرمالیته اسپرت لباس‌ عروس یا پیراهن پف دار نپوشید. 

برگزاری مراسم فرمالیته در عمارت 

مزایا فرمالیته عروسی چیست؟ 

برگزاری مراسم فرمالیته عروسی و عقد مزایایی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: 

  • عکاسی در مکان دلخواه: وجود مکان‌های مختلف برای عکاسی 

  • نداشتن استرس: اگر یک روز دیگر را به‌غیر از عروسی به مراسم فرمالیته اختصاص دهید، می‌توانید بدون استرس و نگرانی مراسم را برگزار کنید. 

  • عکاسی با لباس‌های متفاوت: تنوع در لباس‌های روز فرمالیته

در فرمالیته مراسم عروسی و عقد حتما فشیال تخصصی صورت را انجام دهید تا ماندگاری میکاپتان روی صورت حفظ شود. 

برگزاری مراسم فرمالیته در مکان دلخواه؛ یکی از مزیت‌های فرمالیته 

هزینه فرمالیته عروسی چقدر است؟ 

پرسش مهم و اساسی که در مورد فرمالیته عروسی وجود دارد این است که هزینه‌های مربوط به فرمالیته چقدر است؟ در واقع شما باید برای برگزاری مراسم فرمالیته قیمت شینیون مو، میکاپ، دسته‌گل عروس، آرایشگاه عروس و داماد، ماشین عروس، و هزینه‌های مربوط به عکاسی و فیلمبرداری را پرداخت کنید. 

البته هزینه‌های فرمالیته نیز بستگی به کیفیت برگزاری این مراسم دارد. برای مثال برخی از زوجین برای کاهش هزینه‌ها دسته گل و ماشین عروس را حذف می‌کنند، یا در موارد دیگر زوجین از چاپ آلبوم منصرف شده و فقط به داشتن فایل‌ عکس و فیلم‌ها بسنده می‌کنند. 

بهترین زمان برای برگزاری مراسم فرمالیته عقد و عروسی 

عروس و داماد در هر زمانی که دوست دارند، می‌توانند مراسم فرمالیته خود را برگزار کنند. اما اگر می‌خواهید کلیپ فرمالیته خود را در مراسم عروسی برای مهمان‌ها پخش کنید، بهتر است حدود بیست روز پیش از برگزاری مراسم اصلی عروسی، مراسم فرمالیته را برگزار کنید. 

آماده شدن برای برگزاری مراسم فرمالیته در سالن آرایشگاه بارانا 

اکنون متوجه شده‌اید که فرمالیته عروسی چیست و این مراسم چگونه برگزار می‌شود؛ بدین‌ترتیب به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که ابتدا بودجه خود را برای برگزاری مراسم محاسبه کنید و پس از پرداخت هزینه‌های ضروری به سراغ برگزاری مراسم فرمالیته بروید. اگر می‌خواهید عروسی خاطره‌انگیز داشته باشید و به عکاسی و فیلمبرداری با شریک زندگی خود علاقه دارید، برگزاری این مراسم برای شما جذاب خواهد بود. 

برای آماده شدن مراسم فرمالیته نیز، انتخاب سالن آرایشی بسیار حائز‌اهمیت است. آرایشگاه بارانا با ارائه پکیج‌های ویژه و متنوع برای عروس خانم‌ها، این امکان را به شما می‌دهد که با پرداخت هزینه مناسب، ظاهری درخشان و فراموش‌نشدنی در مراسم فرمالیته خود داشته باشید. 


اشتراک گذاری

فرم ثبت نوبت

با پر کردن اطلاعات زیر و انتخاب نوع خدمت درخواستی، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تلاش میکنیم که زمان انتخابی شما حتما رعایت شود، اما ممکن است زمان پیشنهادی شما با زمان ارائه شده در آرایشگاه کمی تفاوت داشته باشد.

نام خود را وارد کنید.
شعبه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
شماره موبایل خود را وارد کنید.
خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید.
روز مورد نظر خود را انتخاب کنید.
ساعت پیشنهادی خود را انتخاب کنید.