به وب سایت سالن زیبایی بارانا خوش آمدید
بررسی مراحل، مزایا و نکات براشینگ مو

جذابیت و درخشش مو برای بسیاری از خانم‌ها حرف اول را می‌زند. اگر موهای به‌هم ریخته یا نامرتبی دارید، براشینگ مو در صافی و خوش‌حالتی مو تاثیری فوق‌العاده دارد. براشینگ مو یکی از خدمات حرفه‌ای در آرایشگاه‌های عروس است که توسط آن می‌توان حالت دلخواه را به موها بخشید. در ادامه شما را با ابزار و مراحل براشینگ را به شما شرح می‌دهیم تا شما در سالن یا منزل، زیبایی را به موهای خود هدیه دهید. 

براشینگ مو چیست؟ صافی و خوش‌حالتی موها 

براشینگ مو خدماتی از‌جمله تقسیم‌بندی و حالت گرفتن موها به‌وسیله سشوار است که تاثیر فوق‌العاده‌ای در خوش‌حالتی موها دارد. استفاده از سشوار باید به‌گونه‌ای باشد که در عین‌حال به مو آسیبی وارد نشود، باعث حجیم‌تر نشان دادن مو نیز شود.  

طرز استفاده از سشوار در این مرحله بسیار مهم است، زیرا حرارت سشوار باعث سوختگی موها می‌شود و باید به‌دست یک فرد ماهر انجام شود تا به موهایتان آسیب وارد نشود. براشینگ مو یکی از شاخه‌های شینیون است؛ با این تفاوت که موها با گیر جمع نمی‌شوند و باز هستند. تعرفه و قیمت شینیون مو براشینگ از سایر خدمات شینیون اروپایی یا کلاسیک، پایین‌تر است. 

مراحل براشینگ در منزل یا سالن آرایشگاه چگونه است؟ 

قبل از شروع براشینگ، باید موها را شست‌وشو دهید و با استفاده از نرم‌کننده و ماسک یک لایه‌محافظتی روی موها ایجاد کنید و سپس موهایتان را خشک کنید. ابتدا موها را از بین دو ابرو باز کرده و سر به دو قسمت تقسیم می‌شود. براشینگ مو مانند خدمات ناخن مراحل مختلفی دارد. 

از تیزی گوش تا فرق سر تا تیزی گوش دیگر، فرق دیگری باز می‌شود؛ بدبن‌ترتیب سر به 4 قسمت تقسیم می‌شود. سپس در قسمت پایین برجستگی گردن، مقداری مو رها روی گردن باقی می‌ماند. پس از تقسیم پنجگانه موها، هر قسمت را به‌صورت جداگانه با گیره یا کلیپس می‌بندیم. سپس با سشوار و برس حالت‌دهی مو را انجام دهید. 

تقسیم‌بندی مو در براشینگ کردن مو 

براشینگ موهای کوتاه، متوسط، بلند و فر 

براشینگ مو انواع مختلفی دارد که هر کدام با‌توجه به اندازه و حالت در مراحل‌های مختلفی انجام می‌شود: 

  • براشینگ موی کوتاه: براشینگ موی کوتاه با استفاده از سشوار و اتو مو انجام می‌شود که برای این نوع مدل مو، به برس‌های فلزی با سایز کوچک نیاز است. 

  • براشینگ موی بلند و متوسط: در این حالت باید به‌منظور برس در داخل یا بیرون است و از برس‌های فلزی بزرگ استفاده می‌شود. 

  • براشینگ موی فر: حتما قبل از براشینگ از اسپری دو فاز استفاده می‌شود و پس از کشیدن برس، حرارت سشوار را به‌صورت مستقیم روی موها نگه می‌دارند.

براشینگ مو به‌صورت رایگان جزو پکیج آرایش عروس است و در قیمت آرایش عروس تاثیری نمی‌گذارد. 

استفاده از برس فلزی بزرگ در براشینگ کردن موی بلند

اشتباهات رایج در براشینگ مو که باعث ایجاد عوارض می‌شود! 

صافی و فرم‌دهی مو به‌صورت اشتباه باعث سوختگی و بدفرمی موهای می‌شود. در ادامه برخی از اشتباهات رایج براشینگ در منزل یا سالن آرایشگاهی را معرفی خواهیم کرد: 

  1. تقسیم نکردن مو: تقسیم‌بندی کردن مو باعث می‌شود هر قسمت را بدون دردسر شانه و سشوار بکشید. 

  2. انتخاب برس نامناسب: به هیچ‌عنوان از برس‌های سنگین استفاده نکنید، زیرا برس‌های بزرگ و سنگین گرم می‌شوند و در این صورت ممکن است موها را بسوزانند. بهتر است از یک برس سبک با دندانه‌های ریز و زیاد استفاده شود. 

  3. خیس بودن مو: خیس بودن بیش‌از‌حد مو باعث کشیدگی و ریزش موها می‌شود. 

  4. استفاده از درجه حرارت بالا: دمای بالای سشوار باعث خشکی و آسیب موها می‌شود. 

  5. ثابت نگه داشتن سشوار: حرکت سشوار در براشینگ مو تاثیر بسزایی در زیبایی مو دارد؛ ثابت نگه داشتن سشوار روی موها مجر‌به سوختگی موها خواهد شد. 

بدین‌ترتیب مراحل براشینگ مو همچون ژلیش ناخن باید به‌طورصحیح طی شود که آسیبی به موهای شما وارد نشود و زیبایی آن دو‌چندان شود. 

مزایای براشینگ مو چیست؟ 

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های براشینگ مو، حفظ حالت و زیبایی مو است. فرقی نمی‌کند موهای شما بلند یا کوتاه باشد، در هر‌صورت برای ایجاد حالتی درخشان در مو، به براشینگ نیاز خواهید داشت. با براشینگ در مهمانی‌ها زیبا‌تر دیده می‌شوید و این حالت از مو مانع گره خوردن تار‌های مو می‌شوند. 

اگر قصد مراجعه به آرایشگاه برای براشینگ مو و میکاپ عروسی را دارید، قیمت میکاپ و براشنگ مو سالن زیبایی بارانا با‌توجه به بودجه شما تعیین می‌شود.

موهایی صاف و درخشان؛ یکی از مزیت‌های براشینگ مو 

نکات مهمی که در مورد براشینگ مو نمی‌دانستید! 

اگر نکات مربوط به براشینگ را رعایت کنید، موهایتان دچار عوارضی همچون سوختگی نمی‌شود. اولین نکته این است که درجه حرارت سشوار را تنظیم کنید و آن را درجه پایین نگه دارید. دقت کنید که بعد از رنگ کردن موها، از باد متوسط سشوار استفاده کنید. 

همیشه در براشینگ، فاصله بین سری سشوار تا ساقه مو را رعایت کنید. اگر قبل از سشوار از سرم یا ماسک مو استفاده کنید، سشوار کشیدن راحت‌تر می‌شود. در نهایت از برس‌های سرامیکی برای براشینگ انتخاب کنید، زیرا این نوع برس‌ها آسیب کمتری به موها می‌زند.  

سوختگی مو در‌صورت توجه نکردن فاصله بین سر سشوار و ساقه مو 

با براشینگ مو درخشش و زیبایی را به موهای خود هدیه دهید

در این مطلب سعی کردیم راجع به همه چیز براشینگ مو به‌طور صفر تا صد صحبت کنیم. همچنین در این مقاله مراحل، مزایا، معایب و براشینگ موی کوتاه، بلند و فر را شرح دادیم. براشینگ مو مراحلی دارد که باید به‌طورصحیح این مرحله‌ها را طی کنید تا دچار سوختگی مو نشوید. 

براشینگ از‌جمله خدماتی است که به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی در آرایشگاه‌های زیبایی انجام می‌شود. سالن بارانا با وجود متخصصان و افراد ماهر خدمات براشینگ و میکاپ را به‌صورت تخصصی انجام می‌دهند که در مهمانی‌ها همچون الماس بدرخشید.


اشتراک گذاری

فرم ثبت نوبت

با پر کردن اطلاعات زیر و انتخاب نوع خدمت درخواستی، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تلاش میکنیم که زمان انتخابی شما حتما رعایت شود، اما ممکن است زمان پیشنهادی شما با زمان ارائه شده در آرایشگاه کمی تفاوت داشته باشد.

نام خود را وارد کنید.
شعبه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
شماره موبایل خود را وارد کنید.
خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید.
روز مورد نظر خود را انتخاب کنید.
ساعت پیشنهادی خود را انتخاب کنید.