به وب سایت سالن زیبایی بارانا خوش آمدید

اگر پوست شما همیشه براق است و آرایش روی پوستتان زود پاک می‌شود؛ نوع پوستتان چرب است. پوست چرب و مبتلا به جوش نه‌تنها بر سلامت و زیبایی و سلامت پوست تاثیر منفی بگذارد، بلکه روحیه و اعتماد‌به‌نفس فرد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. تنها راه رسیدن به پوستی شاداب و بدون جوش، داشتن یک روتین مناسب پوست چرب است. برخی از افراد تصور می‌کنند با شستن صورت بعد از آرایش، پوستی سالم خواهند داشت. اما این باور کاملا اشتباه است. در این مقاله قصد داریم شما را با روتین پوست چرب و جوشدار آشنا کنیم که پوستی سرزنده و بدون جوش داشته باشید. 

1. قدم اول روتین پوست چرب و جوشدار؛ استفاده از پاک‌کننده پوست یا میسلار واتر 

در قدم اول روتین پوستی مناسب پوست چرب و منافذ باز، باید از یک میسلار‌واتر استفاده کنید تا آرایش، آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی را از پوست پاک کند.

برای پاک کردن آرایش از یک پد پنبه‌ای استفاده کنید و روی آن مقداری میسلار بریزید و سپس صورت خود را با این پد آغشته به میسلار، پاک کنید. معمولا این پاک‌کننده‌ها، چربی پوست را کنترل می‌کنند و به خاطر اینکه پایه آن‌ها آب است، باعث چرب شدن پوست نمی‌شوند.

استفاده از میسلار؛ یکی از مراحل پوست چرب

2. قدم دوم روتین روزانه پوست چرب؛ دوبار شست‌وشوی عمیق صورت در صبح و شب

استفاده از شوینده مخصوص به‌صورت روزانه، برای پوست‌های چرب، یک امر ضروری است. این شوینده‌ها معمولا 2 بار در روز باید استفاده شوند که یک بار در روز و یک بار در شب پس از میکاپ حرفه ای یا معمولی  استفاده می‌شوند.

فرمولاسیون شوینده چرب نباید بسیار قوی باشد؛ زیرا در‌صورت قوی بودن شوینده، پوست برای بازیافتن چربی از دست رفته، با قدرت بیشتری شروع به تولید چربی می‌کند؛ بنابراین چربی صورتتان را باید در حد کنترل‌شده نگه دارید. 

شست‌وشوی روزانه صورت؛ یکی از مراحل روتین پوستی برای پوست چرب

3. استفاده از انواع تونر، یکی از مراحل روتین پوست چرب 

تونر‌ها از محصولات دیگر مراقبتی پوست هستند که علاوه‌بر خاصیت پاک‌کنندگی و حذف بقایای مواد آرایشی، پوست را آبرسانی، شاداب و زیبا می‌کند. تونر‌های قدیمی حاوی مقادیری از الکل هستند؛ اما تونرهای نسل جدید حاوی فرمولاسیونی هستند که برای مراقبت از پوست و تنظیم چربی پوست چرب طراحی شده‌اند. 

در تونرها از روغن‌های گیاهی مانند عصاره انگور یا روغن درخت چای استفاده می‌شود؛ بنابراین همان‌طور که ماهانه برای هزینه مانیکور ناخن، مبلغی پرداخت می‌کنید؛ هزینه خرید تونر را در برنامه‌های‌تان بگذارید. برای استفاده از تونر، قبل از خواب مقداری از آن را به پنبه آغشته کنید و به پوست خود بمالید. 

4. آبرسان و مرطوب‌کننده را در روتین پوستی پوست چرب خود قرار دهید! 

شاید بسیاری از افراد فکر کنند پوست چرب، رطوبت کافی دارد و نیازی به استفاده از آبرسان و مرطوب‌کننده ندارد؛ اما این تصور کاملا اشتباه است. در بسیاری از مواقع پوست‌های چرب کم‌آبی و دهیدراته شدن پوست را تجربه می‌کنند. 

قرار دادن یک آبرسان در روتین پوستی روزانه پوست چرب، بهترین راه برای تامین آبرسانی به پوست است. به‌میزان یک نخود از مرطوب‌کننده و آبرسان را بعد از شست‌وشوی صورت و پاک‌کردن صورت با تونر در جدول مراحل روتین پوست چرب قرار دهید تا پوستی شاداب و درخشان داشته باشید. 

اگر علاوه‌بر اطلاع در مورد روتین پوست چرب، می‌خواهید در مورد قیمت پدیکور کف پا برای رفع خشکی و زبری پا نیز اطلاعات دقیق‌تری کسب کنید؛ با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. 

5. سرم ویتامین C و E؛ روتین پوست چرب و منافذ باز 

مهم‌ترین روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار، برای داشتن پوستی شفاف و بدون جوش، ویتامین‌های سی و ای هستند. هر‌چند خوردن مواد‌غذیی و میوه‌های حاوی این ویتامین‌ها، گام موثری در جهت تغذیه پوست هستند، اما استفاده از سرم‌های حاوی ویتامین E و C ، روند استحکام‌بخشی و بافت‌های آسیب‌دیده ناشی از جوش را تسریع می‌بخشد. 

همچنین برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد موجود در محیط که بر اثر اشعه‌های مضر نور خورشید یا آلودگی‌های محیطی باعث تخریب پوستی می‌شوند. استفاده از سرم قبل خواب یا بعد از شست‌و‌شوی صورت، بسیار مفید است. 

اگر مراسم عروسی شما نزدیک است سالن بارانا با ارائه بهترین خدمات زیبایی عروس با استفاده از مواد درجه یک آرایشی همه نواقص صورت از جمله جوش و آکنه را پنهان می‌کند و صورتی صاف به شما هدیه می‌کند.

استفاده از سرم ویتامین سی در روتین پوست جوش دار و چرب

6. قرار دادن ضد‌آفتاب در روتین روزانه پوست چرب 

حتما ضد‌آفتاب را جزو روتین پوست چرب و جوشدار بدانید. اسپری یا کرم ضد‌آفتاب در دسته محصولاتی است که مانند مرطوب‌کننده‌ها، حتی در روز‌های ابری هم باید استفاده شود.

 ضد‌آفتاب‌ها از آسیب‌های ناشی از اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست، جلوگیری کرده و به جوانسازی پوست کمک بسزایی می‌کنند. توصیه می‌شود که ضد‌آفتاب‌ها را 20 دقیقه قبل خروج از خانه روی پوست بزنید و هر 2 ساعت یک‌بار آن را تمدید کنید. 

استفاده روزانه از ضد‌آفتاب؛ روتین برای پوست چرب

7. استفاده از انواع ماسک صورت مخصوص برای روتین مراقبتی پوست چرب 

استفاده از ماسک، یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت و حفظ زیبایی پوست است. شما با داشتن پوست چرب، باید سراغ ماسک‌هایی بروید که خاصیت لایه‌برداری و تعادل‌بخشی چربی پوست را دارند. انواع ماسک‌های پوست برای رطوبت‌رسانی، جوانسازی، لایه‌برداری و شادابی پوست را می‌توانید در روتین مراقبت از پوست چرب و جوش دار قرار دهید. 

این ماسک‌ها را هفته‌ای دو یا سه بار روی پوست استفاده کنید تا نتایج شگفت‌انگیز آن را به چشم ببینید. البته علاوه‌بر ماسک، فشیال تخصصی پوست چرب را به‌صورت ماهیانه جزو برنامه‌های خود داشته باشید تا جوش‌های شما کامل از بین بروند. 

حذف چربی‌های اضافی و جوش با رعایت کردن مراحل روتین پوست چرب

پوست چرب و مراقبت از آن، یکی از نکاتی است که باید به‌صورت روزانه به آن توجه کنید. پیروی از روتین پوستی برای پوست های چرب اصلا کار سختی نیست و در‌صورتی که آن را به شیوه درست انجام دهید، باعث ایجاد رضایت نسبت‌به پوستتان می‌شود. 

استفاده از محصولات مناسب مانند میسلار‌واتر، ژل شست‌وشو، آبرسان، لایه‌بردار، ضد‌آفتاب و ماسک مخصوص پوست‌های چرب، می‌تواند به شما در داشتن پوستی سالم، شاداب و بدون جوش کمک کند. 

اگر شما نیز محصولاتی برای پوست چرب و جوشدار استفاده کردید و نسبت‌به آن رضایت کافی را دارید، خوشحال می‌شویم آن را به ما و همراهان مجله بارانا معرفی کنید. 


اشتراک گذاری

فرم ثبت نوبت

با پر کردن اطلاعات زیر و انتخاب نوع خدمت درخواستی، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تلاش میکنیم که زمان انتخابی شما حتما رعایت شود، اما ممکن است زمان پیشنهادی شما با زمان ارائه شده در آرایشگاه کمی تفاوت داشته باشد.

نام خود را وارد کنید.
شعبه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
شماره موبایل خود را وارد کنید.
خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید.
روز مورد نظر خود را انتخاب کنید.
ساعت پیشنهادی خود را انتخاب کنید.