به وب سایت سالن زیبایی بارانا خوش آمدید

مرتب و یکدست بودن ناخن‌ها تاثیر بسیاری در زیبایی و سلامتی دستان شما دارد. مانیکور یکی از روش‌های مراقبت ناخن‌ها محسوب می‌شود که علاوه‌بر این، کجی و فرم ناخن‌ها را اصلاح می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با مانیکور و انواع آن، روش انجام، مزایا و معایب آن را شرح دهیم تا با این روش زیبایی‌بخش ناخن‌ها آشنا شود و از دیدن ناخن و دستان خود لذت ببرید.

 مانیکور ناخن چیست؟ مرتب‌سازی ناخن‌ها

در پاسخ به سوال مانیکور چیست باید بگوییم که کلمه مانیکور در لاتین به معنای مراقبت از دست‌ها است که از آن پس، در سالن‌های آرایشگاه از این روش برای مراقبت دست‌ها و ناخن‌ها استفاده کردند و سلامتی، زیبایی و اصلاح فرم را به ناخن بخشیدند. در این روش به‌وسیله‌ ابزا‌رهای مخصوص، کوتیکول‌های ناخن را به عقب میکشند و پوست‌های اضافی و مرده اطراف ناخن‌هایتان را حذف می‌کنند.

مراحل مانیکور ناخن و طرز استفاده از وسایل مانیکور در فرم بخشیدن ناخن‌ها بسیار مهم است.پس از گذراندن همه مراحل مانیکور میتوان از انواع ژلیش ناخن نیز برای رنگ‌بخشیدن و زیباتر شدن ناخن‌ها استفاده کرد.

مانیکور و ژلیش ناخن

انواع مانیکور؛ مانیکور به چند دسته تقسیم می‌شود؟

مانیکور تکنیک‌های متفاوتی دارد که به دو دسته خشک و خیس تقسیم می‌شود. مراحل مانیکور ناخن روش مانیکور خیس با مانیکور خشک متفاوت است که بر‌اساس نوع و فرم صدف ناخن‌ها بهترین روش انجام شود تا ناخن شما آمادگی کامل را برای کاشت یا کاور ناخن را داشته باشد.

مانیکور خشک برای اصلاح فرم ناخن و حذف پوست اضافی اطراف کوتیکول به کار می‌رود که در حالت خشک و بدون استفاده از آب انجام می‌شود. در مانیکور خیس نیز از آب برای نرم کردن گوشت‌های اضافی و کوتیکول‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه روش انجام مانیکور خیس و خشک را شرح خواهیم داد.

 مراحل مانیکور ناخن خیس چگونه است؟

در ابتدا، لاک قبلی روی ناخن‌ها پاک می‌شود و سپس ناخن‌ها با کوتاهی ناخن فرم مورد‌نظر داده می‌شود و سطح ناخن‌ها به‌وسیله بافر صاف می‌شوند. در مرحله بعدی ناخن‌ها را در یک محلول آب گرم و مایع نرم‌کننده قرار داده می‌شوند و پس از 10 الی 15 دقیقه که کاملا خیس شده اند، پوست‌های مرده و کوتیکول‌ها را مرتب می‌کنند.

برای جلوگیری از خشک شدن پوست، از لوسیون یا کرم نرم‌کننده روی دست‌ها ماساژ داده می‌شوند در صورت تمایل پس از انجام مانیکور، لمینت ناخن و لاک‌ژل برای درخشان‌شدن ناخن‌ها انجام می‌شود.

مانیکور ناخن همراه با لمینت

مراحل مانیکور ناخن خشک چگونه است؟

دو روش معمول برای مراحل مانیکور ناخن خشک وجود دارد که عبارت‌اند از:

  1. مانیکور روسی
  2. مانیکور معمولی

در مانیکور به روش روسی از سوهان برقی استفاده می‌شود که کوتیکول‌ها با سر سوهان برقی عقب زده می‌شوند؛ که این عمل موجب حذف پوست اضافی و اصلاح فرم ناخن‌ها خواهد شد. طرز استفاده از وسایل مانیکور و سوهان کشی نیاز به مهارت بالا ناخن‌کار دارد تا به اطراف ناخن‌ها آسیبی نرسد.

 در مقابل، در مانیکور معمولی از محلول ریمو کوتیکول برای نرم کردن اطراف پوست ناخن استفاده می‌شود. سپس با استفاده از گوشت‌گیر، با کنار زدن پوست اطراف ناخن، شکل‌دهی ناخن‌ها با سوهان دستی انجام خواهد شد.

ابزار مورد‌نیاز مانیکور ناخن چیست؟

برای مانیکور ناخن در منزل یا سالن‌های زیبایی از ابزار و وسایل‌های مختلفی استفاده می‌شود که شامل:

  • عقب زن: اشکال متفاوتی دارد و برای عقب زدن یا برداشتن کوتیکول و پوسته اضافی روی ناخن‌ها استفاده می‌شود.
  • ناخن‌گیر: برای فرم‌دهی یا کوتاهی ناخن‌ها استفاده می‌شود.
  • سوهان: با استفاده از آن، می‌توان با صاف کردن لبه‌های ناخن، ظاهر آن‌ها را جذاب کرد.
  • نیپر یا گوشت‌گیر: عملکردی مانند قیچی دارد که برای برش و برداشتن گوشت و پوست اضافی اطراف ناخن است.
  • بافر: همانند سنباده، طی مراحلی ناخن را درخشان و براق می‌کند.
  • فرچه: مواد اضافی روی سطح ناخن را پاک می‌کند.

فرد ناخن‌کار با روش و تخصص خود مراحل مانیکور ناخن را با استفاده از ابزار ها انجام می‌دهد که زیبایی و مرتبی این مراحل به میزان مهارت آن دارد. این ابزار‌ها با‌توجه به انواع خدمات ناخن از جمله لمینت، کاشت و کاور تغییر می‌کند. برای مشاهده لیست خدمات ناخن و مشاوره ناخن، سالن بارانا همه توصیه‌ها و ابزار‌های لازم را به شما معرفی می‌کنند.

سوهان کشی؛ ابزار مورد‌نیاز مانیکور و کاشت ناخن

مزایای مانیکور ناخن چیست؟

مهم‌ترین مزایای مانیکور؛ جلوگیری از شکستگی و عفونت ناخن‌هاست. این فرایند با تقویت ناخن‌ها و افزایش استحکام آن‌ها، از خطرات و آسیب‌ها جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از مزایای مانیکور مرتب و یکدست بودن ناخن‌ها است که در زیبایی دست‌ها نقش موثری دارد.

 همچنین با انجام مانیکور در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید. البته شما می‌توانید همراه با مانیکور ناخن، کاشت ناخن نیز انجام دهید که در این صورت تنها هزینه کاشت ناخن پرداخت می‌کنید و دیگر نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای مانیکور ناخن نیست.

زیبایی و ظرافت با مانیکور

عوارض مانیکور چیست؟

مانیکور ناخن عوارضی نیز در پی دارد که در ادامه به معایب آن خواهیم پرداخت:

  • آسیب دیدن کوتیکول و ناخن
  • مبتلا شدن به بیماری‌های واگیردار در صورت بهداشتی نبودن ابزار‌ها
  • ایجاد عفونت قارچی
  • قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش

عوارض مانیکور تنها در مکان‌های غیربهداشتی صورت می‌گیرد به همین دلیل قبل از انجام مانیکور حتما از بهداشت مکان و مهارت ناخن‌کار مطمئن شوید که هم دچار بیماری نشوید و هم دچار آسیب‌دیدگی اطراف ناخن‌ها نشوید.

درخشندگی و یکدستگی ناخن‌ها در سالن زیبایی بارانا

زیبایی و درخشندگی ناخن‌ها جزو  ویژگی‌های خانم‌هاست که مانیکور نه‌تنها باعث زیبایی ناخن‌ها می‌شود بلکه از سلامت ناخن و پوست دست نیز محافظت می‌کند. مانیکور به دو روش خیس و خشک همراه با ماساژ و ابزار‌های مخصوص انجام می‌شود.

نکته مهمی برای مانیکور وجود دارد این است که، مانیکور را در سالن‌های زیبایی معتبر توسط یک ناخن‌کار حرفه‌ای انجام شود که دچار عوارضی همچون بیماری، عفونت و آسیب‌دیذیگی ناخن‌ها و پوست اطراف دست نشوید. سالن زیبایی بارانا با وسایل و ابزار استریل شده ناخن‌های شما را با مهارت بالا مانیکور می‌کنند که زیبایی ناخن و دست‌هایتان را تنها در یک جلسه تجربه خواهید کرد.


اشتراک گذاری

فرم ثبت نوبت

با پر کردن اطلاعات زیر و انتخاب نوع خدمت درخواستی، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تلاش میکنیم که زمان انتخابی شما حتما رعایت شود، اما ممکن است زمان پیشنهادی شما با زمان ارائه شده در آرایشگاه کمی تفاوت داشته باشد.

نام خود را وارد کنید.
شعبه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
شماره موبایل خود را وارد کنید.
خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید.
روز مورد نظر خود را انتخاب کنید.
ساعت پیشنهادی خود را انتخاب کنید.