به وب سایت سالن زیبایی بارانا خوش آمدید

آیا می‌دانستید برای داشتن ناخن‌های بلند قبل از کاشت، از تیپ استفاده می‌کنند؟ تیپ‌ گزینه مناسب برای سریع‌تر قد دادن ناخن محسوب می‌شوند. البته مراحل تیپ‌گذاری ناخن باید با دقت بسیاری انجام شود که هم دوام بالایی داشته باشد و علاوه‌بر آن، ظاهر خوشایندی در انگشتان دست و پا به وجود آورد. در این مقاله صفر تا صد آموزش کاشت ناخن با تیپ، انواع مدل‌های آن، معایب و مزایا و حتی تفاوت تیپ با ناخن مصنوعی را شرح دادیم تا اصول کاشت صحیح را با تیپ بدانید!

تیپ ناخن چیست؟ تکنیکی نوین برای داشتن ناخن‌های بلند

تیپ ناخن عمدتا از جنس پلاستیک است که به‌عنوان پایه کاشت، روی صدف ناخن چسبانده می‌شود و روی آن را با مواد کاشت مانند پودر یا ژل پوشش می‌دهند تا مقاومت ناخن‌ها در برابر ضربه چندین برابر شود. تیپ ناخن نه‌تنها باعث مقاوم شدن ناخن‌ها می‌شود بلکه ظاهری یکدست و منظم برای ناخن‌ها ایجاد می‌کند. معمولا تیپ ناخن را قبل از کاشت ناخن استفاده می‌کنند و برای لمینت و کاور ناخن کاربردی ندارد.

کاشت با مدل تیپ ناخن بادومی

انواع تیپ ناخن؛ تنوع‌های مختلف در مدل‌های تیپ

تیپ ها از انواع مختلفی برخوردارند که از نظر جنس و ظاهر با یکدیگر متفاوت‌اند. انواع تیپ ناخن عبارت‌اند از:

  • تیپ ناخن شیشه‌ای: این مدل تیپ، ظاهر شفاف و بی رنگ دارد و برای کاشت‌های فول گلس به‌کار می‌رود همچنین تیپ شیشه‌ای برای سایر دیزاین‌ها مانند ناخن ژله‌ای کاربرد دارد.
  • تیپ ناخن بادامی: این نوع تیپ، بر‌اساس کاشت و ناخن‌های بادامی شکل گذاشته می‌شود.
  • تیپ ناخن ژله‌ای: این تیپ‌ها جنس ژله‌ای انعطاف‌پذیری دارند و نیازی به سوهان و فرم‌دهی ندارند.
  • تیپ آکواریومی: این نوع تیپ‌ها، دوجداره هستند و فضای داخلشان خالی است. به‌همین دلیل برای کاشت آکواریوم گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. در این روش کافی است مواد را درون این تیپ ریخته و روی ناخن قرار دهید.
  • تیپ‌های کریستالی: گاهی روی تیپ‌ها طرح‌های بی رنگ شفافی مانند کریستال قرار می‌دهند. روی این تیپ‌ها از پودر شوگر، پودر داستر، پودر کروم و هارد ژل قابل استفاده است.
  • تیپ ناخن پا: تیپ ناخن پا برای انگشت‌های پا طراحی شده‌اند و سایز‌های متفاوتی دارند.
  • تیپ ناخن فرنچ: تیپ‌های پایه کوتاه را برای فرنچ استفاده می‌کنند، این تیپ‌ها همانند فرنچ ناخن‌اند و روی لاک بیس کاربرد دارند.
  • تیپ ناخن ژورنالی: این تیپ‌ها بسیار قد بلندی دارند و برای کاشت‌های ژورنالی فانتزی مناسب‌اند. از این تیپ‌ها برای طراحی ناخن که در کالیته قرار می‌گیرد نیز استفاده می‌کنند.

این تیپ‌ها شماره‌های متنوعی دارند که شماره 1 بزرگ‌ترین و شماره 10 کوچک‌ترین سایز آن محسوب می‌شود. شماره تیپ‌ها همانند قیمت لمینت ناخن یا کاشت بستگی به نوع جنس و اندازه و قد ناخن دارد.

اندازه و سایز‌های انواع تیپ ناخن

نحوه تیپ‌گذاری ناخن چگونه است؟

در ابتدا ناخن‌کار چربی‌ها و آلودگی‌های ناخن را با استفاده از بافر از بین می‌برد و با مایع کلینزر و پد، سطح ناخن را پاک می‌کند. پس از زدن محلول ضد قارچ تیپ مناسب سایز و صدف را روی ناخن‌های شما با چسب ناخن مخصوص می‌چسبانند. سپس با کاتر و سوهان ناخن انگشتتان را فرم می‌دهد. حال در مرحله بعد خط تیپ کاملا با سوهان محو شده و با ژل یا پودر مواد‌گذاری روی تیپ انجام می‌شود.

مزایای تیپ ناخن چیست؟

تیپ در کاشت مانند اسکلت عمل می‌کند و باعث استحکام بالای کاشت می‌شود. همچنین در صورت قرار دادن صحیح تیپ، سرعت و عملکرد کاشت بسیار بالاتر می‌رود. البته استحکام، زیبایی و ظرافت ناخن‌ها با تیپ، بستگی به مهارت فرد متخصص کاشت ناخن دارد که سالن بارانا با وجود افراد مجرب در زمینه کاشت ناخن با تیپ‌گذاری صحیح، باتوجه‌به نوع صدف و سلیقه خودتان، به‌ناخن‌های‌تان زیبایی می‌بخشد.

زیبایی و ظرافت کاشت ناخن با تیپ

معایب تیپ ناخن چیست؟

تیپ ناخن علاوه‌بر مزیت‌هایی که دارد، از معایبی نیز برخوردار است که در ادامه شرح داده‌ایم:

  • بوی آزار‌دهنده لیکویید کاشت و تیپ
  • تیپ‌گذاری سخت و نامناسب به علت فرم خاص صدف
  • ایجاد قارچ به‌دلیل فاصله بین تیپ و صدف ناخن
  • تیپ گذاری بی‌ظرفت به‌دلیل مهارت نداشتن ناخن‌کار

یکی دیگر از روش‌های کاشت ناخن، استفاده از فرمر ناخن به‌جای تیپ ناخن است که در این روش نیز عملیات کاشت، با مواد پودری و ژله‌ای انجام می‌شود.

تفاوت ناخن مصنوعی با تیپ ناخن چیست؟

در واقع هر دو ( تیپ و ناخن مصنوعی)، برای افزایش طول و قد ناخن‌ها استفاده می‌شوند. تیپ‌ها روی لبه آزاد ناخن طبیعی قرار می‌گیرند و با استفاده از چسب، به ناخن طبیعی می‌چسبند و سپس با فرم‌دهی شکل طبیعی به خود می‌گیرد. ناخن مصنوعی به‌طور کامل سطح ناخن را می‌پوشاند و ظاهر غیرطبیعی برای ناخن‌ای شما ایجاد می‌کند که در این روش نیازی به مواد‌گذاری جداگانه نیست. در نتیجه تفاوت اصلی بین تیپ و ناخن مصنوعی در این است که تیپ ظاهر طبیعی‌تری نسبت به ناخن مصنوعی دارد.

جنس پلاستیکی تیپ ناخن

انتخاب روش صحیح تیپ‌گذاری در سالن زیبایی بارانا

کاشت ناخن با تیپ، نیاز به دقت بسیاری دارد که مهم‌ترین مرحله، انتخاب سایز دقیق آن است. در این مقاله شما را با انواع تیپ در سایز و مدل‌های مختلف آشنا کردیم و نحوه تیپ‌گذاری را برایتان شرح دادیم. انتخاب روش تیپ گذاری برای کاشت ناخن مزایا و معایبی دارد که سالن زیبایی بارانا با وجود متخصصان مجرب، احتمال همه عوارض‌های جانبی و احتمالی را از بین برده و با کاشت اصولی و روش صحیح تیپ‌گذاری، زیبایی و استحکام ناخن‌هایتان را افزایش می‌دهد. برای مشاوره و مشاهده لیست خدمات ناخن می‌توانید به سالن زیبایی بارانا واقع در یوسف آباد یا ولنجک مراجعه کنید تا با کاشت ناخن ظرافت و زیبایی را در دست‌های‌تان تجربه کنید.


اشتراک گذاری

فرم ثبت نوبت

با پر کردن اطلاعات زیر و انتخاب نوع خدمت درخواستی، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

تلاش میکنیم که زمان انتخابی شما حتما رعایت شود، اما ممکن است زمان پیشنهادی شما با زمان ارائه شده در آرایشگاه کمی تفاوت داشته باشد.

نام خود را وارد کنید.
شعبه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
شماره موبایل خود را وارد کنید.
خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنید.
روز مورد نظر خود را انتخاب کنید.
ساعت پیشنهادی خود را انتخاب کنید.